Celebrity a osobnosti, 9090 profilů





Tereza Boučková

Česká spisovatelka, scénaristka a publicistka. Je dcerou spisovatele Pavla Kohouta. Vystudovala gymnázium, poté podepsala Chartu 77 a mohla pracovat pouze jako úklízečka, pošťačka atd. Napsala několik příběhů ze života současné ženy. Vytvořila také scénář k filmu Smradi, který je inspirován jejím vlastním životem. Má tři děti z toho dvě adoptované a jedno vlastní.


Datum narození: 24.05.1957
Místo narození: Praha
Hlasů: 317 (přidat hlas)

Klíčová slova: Tereza, Boučková, Spisovatelé, Umělci, Smradi, Indiánský běh.


Tereza Boučková - diskuse

* Jméno :
Email :
Titulek :
* Text :
* Ochrana proti spamu :
Captcha
06.05.2008 18:52:56 dr. Marie PaszováKontaktovat
Romové
Vážená paní Boučková, při poslechu rozhlasového vysílání jsem se dověděla, že Vaše 2 adoptivní děti jsou romští chlapci. Sama jsem vychovávala od 11 let rovněž romského hocha. Dnes je mu 29 let. Nevím, ale pro mne by to bylo přínosem prodiskutovat s Vámi společnou problematiku. Snad Vám ve vašem naplněném životě zbude chvilka i nálada se na toto téma pobavit. Děkuji za odpověď dr. Marie Paszová
Odpovědět
23.05.2008 21:51:34 Tereza BoučkováKontaktovat
Milá paní Paszová, ráda se s Vámi sejdu, jen nevím, budu-li Vám k něčemu. Ozvěte se na tereza.bouckova@tiscali.
Odpovědět
08.05.2008 14:47:49 Jana LukačovičováKontaktovat
rok kohouta
Přečetla jsem na jeden zátah. Je to dobré, moc dobré. Autentické. Díky za vhled do života jaký je.Váš román je velmi dobrý. Nekupuji si knihy, půjčuji si v knihovně. Vaši jsem si koupila do své knihovny. Sleduji Vaše tvůrčí snažení. S úctou Vaše Jana L.
Odpovědět
23.05.2008 21:57:30 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju, pozdravuju,T.B.
Odpovědět
18.05.2008 20:44:48 Josef HejnaKontaktovat
Pozdrav
Byl jsem na představení Vaší knihy a těšil se také na popovídání s Vaší mámou. Znám se s ní dávno. Přečetl jsem si Vaši knihu, je silná. Napsal jsem o ní na svůj blog, který mám registrovaný v rámci Lidových novin. Moc pozdravujte maminku Andulku a snad Vás můj blog nepoškodil. hj
Odpovědět
23.05.2008 21:53:26 Tereza BoučkováKontaktovat
Napsal jste to hezky, děkuju. Pozdravy vyřídím, T.B.
Odpovědět
19.05.2008 16:46:00 Hana LandeckáKontaktovat
Naprosto skvělé
Vaše knížky čtu i v noci,kdy bych měla spát. Je to lahoda pohoda vnímat tak dobré psaní i když obsah je jitřivý.Já bych to asi neunesla.... Za dobrotu na žebrotu.
Odpovědět
23.05.2008 21:58:45 Tereza BoučkováKontaktovat
I Vám děkuju, T.B.
Odpovědět
22.05.2008 22:12:58 Eva UrbanováKontaktovat
Rok kohouta od dcery Kohouta?
Zdravím Vás, paní Boučková, kdysi jsem hltala Vaši prvotinu Indiánský běh a od té doby se těším na Vaši tvorbu. Rok kohouta jsem bohužel ještě nečetla, pouze článek v LN Marnost mě rozkládá zaživa. Trochu jsem si vzpomněla na to, jak Dárek a Párek měli pořád hlad a jídlo pro ně bylo droga. Teď je Dárek v tahu a před Párkem zamykáte dobroty,které jsou pro všechny? Také jste slintali před Indiánovými a Múzinými zásobami v horní poličce a pak jste je pokořili, byli jste jeho děti. Lukáš je taky Váš. Tak to zvládejte, držím Vám palce. Milovat je úkol na celý život, od toho matky nezdrhají. Jenom Indiáni. Zdravím Vás a určitě si to ráda přečtu. Vaše čtenářka Eva
Odpovědět
23.05.2008 21:56:14 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý večer, až si knížku přečtete, zjistíte, že je to přece jen trochu jiná situace...Zdraví T.B.
Odpovědět
04.10.2008 19:30:44 TončaKontaktovat
Nejřív přečíst, pak urážet a diskutovat. Když nevíte o čem je kniha tak proč se ozýváte. Knihu jsem četla, velmi se mi líbila a zároveň paní Boučkovou obdivuji, mj. za to, že našla v sobě osobní statečnost otevřeně psát o věcech, které jsou tabu ...
Odpovědět
23.05.2008 23:03:45 Hana HlídkováKontaktovat
Blahopřání
Vše nejlepší k vašim zítřejším narozeninám. Hltám teď po nocích vaši novou knihu a už teď je mi líto, že budu za chvíli na jejím konci. Tak blízké pocity i přes rozdílné životy. Děkuji, mějte se krásně.
Odpovědět
27.05.2008 21:43:20 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju za přání k narozeninám - mám je opravdu 24.5. V téhle rubrice se trochu spletli...
Odpovědět
27.05.2008 22:08:47 AdminKontaktovat
Paní Boučková nezlobte se :-) . Opraveno. Víte jak to je, jsme jenom lidi :-). Mimochodem i já Vám přeju se svojí ženou vše nejlepší, žena je Vaše věrná čtenářka.
Odpovědět
28.05.2008 17:25:58 Tereza BoučkováKontaktovat
Vůbec by mi nevadilo být o 3 dny mladší... I tak děkuju za opravu,T.B.
Odpovědět
25.05.2008 11:53:51 Lenka JanouchovaKontaktovat
Máte můj obdiv
Vážená paní Boučková, právě jsem dočetla Vaši knihu Rok kohouta. Máte můj velký obdiv, nejen za Vaši odvahu a odhodlání, s jakým jste si s manželem vzali a posléze 17 let vychovávali, nebo se snažili vychovávat, dvě děti z extrémně problémových rodin, ale i za odvahu, s jakou jste vše popsala v té intenzivní knize. Mám z okolí několik velmi podobných zkušeností, jako je ta Vaše. Souhlasím s Vašimi názory, že citová deprivace v prvním roce života, společně s genetickou výbavou, kterou takové děti dostanou, představuje často nepřekonatelnou překážku, kde výchova mnoho nezmůže. Jste pro mě velkou inspirací. Každý má nějaké své problémy a odvaha, s jakou Vy čelíte těm Vašim (a otevřenost, s jakou o nich mluvíte, a to včetně nepopulárních názorů), mi dodává sílu. S úctou, Lenka J.
Odpovědět
28.05.2008 17:20:57 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju za krásný mejl, T.B.
Odpovědět
26.05.2008 09:37:56 ivanaKontaktovat
rok kohouta
Milá Terezo,knížku jsem přečetla jedním dechem a strašně si přála,aby to dobře pro vás dopadlo.Tušila jsem,že je to jen zbožné a beznadějné přání.Jste skvělá a máte talet,přeskočila jste indiánao několik řádů a o morálce ani nemluvím.Jeho.Těším se na vaši další knihu a taky na už konečně realizovaný scénář nebo film.Nenechte se prosím ničím a nikým odradit.Moc vám fandím ,neznám u nás lepší spisovatelku.Díky, vaše čtenářka/dříve i kohoutova/ ivana kašikova
Odpovědět
28.05.2008 17:23:46 Tereza BoučkováKontaktovat
I Vám moc děkuju,T.B.
Odpovědět
29.05.2008 18:13:10 Evelyna LojdováKontaktovat
Vážená paní Boučková, místo toho, abych psala svou diplomovou práci, četla jsem jedním dechem Vaši knihu! Všechna slova chvály už tu byla v podstatě řečena, jen za sebe bych chtěla dodat, že obdivuju s jakou otevřeností jste mluvila v knize nejen o svých dětech, ale i o svých (ženských) pocitech a hnutích mysli. Moc Vám přeji, ať se Vám daří. Vaše nová čtenářka :-)
Odpovědět
02.06.2008 22:08:19 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju za vzkaz, opravdu se mi teď daří dobře.T.B.
Odpovědět
02.06.2008 16:55:45 Gábina SeidlováKontaktovat
Kohout
Vážená paní Boučková, po dlouhé době jsem četla knihu jedním dechem a stýskalo se mi, když jsem ji dočetla. Byl to Váš román Rok kohouta, je skvělá! Přečetla jsem pak ale také nějaké velmi negativní až agresivní reakce, já nerozumím tomu, proč Vás lidé mají potřebu soudit. Máte můj obdiv a děkuji Vám za dobrou knihu. Přeji Vám štěstí v osobním životě a úspěch.
Odpovědět
02.06.2008 22:13:44 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý večer, ano, některé reakce jsou záporné - dalo se to čekat. Tím víc jsem překvapena množstvím reakcí krásných. Všem děkuju! T.B.
Odpovědět
13.06.2008 15:24:25 BoženaKontaktovat
Hlubosklon
za odvahu, za to, že se dokážete smát i v těžkých chvílích života. Hlubosklon za to, že jste měla kuráž jít do toho. Obstála jste se ctí, ať si kdokoliv myslí cokoliv.
Odpovědět
13.06.2008 19:27:53 Eva BrožováKontaktovat
Svět je naše poučení
Dobrý den,dočetla jsem Vaší knihu,která je drásavě upřímná a velice dobře napsaná.Je tam jedna permanentní otázka:proč žiju tento život? Protože to nejdůležitější na světě je poznat sám sebe a skrz sebe poznat svět a pochopit lidi v něm.Tím myslím poctivě a na dřeň a bez příkras a Vám se dostalo té příležitosti se alespoň pokusit sama sebe poznat a pochopit skrz někdy velice trýznivý prožitek.Ten kdo žije pohodlně se toho o sobě pramálo dozví.Ten kdo si sáhne leckdy na dno a ustojí to,má šanci pochopit jaký vlastně je.Držím palce,ať z té zkušenosti vyjdete sama pro sebe jako vítěz.Myslím,že v půli života už máte slušně našlápnuto.Klíčové slovo pro Vaší povahu je poctivost a ta je někdy k neudejchání pro okolí.Pro Vás je ale životně důležitá,tak se jí držte. Eva PS pokud Vás ještě bolí zadek - kostrč,zkuste homeopatii,mně pomohla skvěle!
Odpovědět
14.06.2008 13:51:40 Tereza BoučkováKontaktovat
Vám taky moc děkuju za hezké psaní. Co se týká bolestí, cvičím sadu cviků paní Mojžíšové. Od té doby, co je cvičím poctivě- každý 40x, už mě nic nebolí. Taky doporučuju... Zdravím, T.B.
Odpovědět
14.06.2008 13:48:09 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju za hlubosklon (pěkný výraz!)T.B.
Odpovědět
15.06.2008 12:22:34 JaniaKontaktovat
Geny
Paní Boučková, přečetla jsem si Váš příběh a klobouk před Vámi dolů. Udělala jste skoro nemožné a přesto to nestačilo :-(. Vybavil se mi přitom citát z Nemocnice na kraji města, že jediné, co se dá na člověku opravdu změnit, jsou jeho kosti. Proti genům se opravdu bojovat nedá.
Odpovědět
17.06.2008 11:06:01 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju za vzkaz, T.B.
Odpovědět
16.06.2008 14:59:18 Helena ŽáčkováKontaktovat
Dobrý den
Dobrý den, i já se připojuji k řadě gratulací k Vaší nové knize. Četla jsem všechny Vaše již dříve vydané, moc se mi líbily, takže když jsem na pultech uviděla Rok kohouta, neváhala jsem a koupila. A rozhodně nelituji. Už dlouho se mi nestalo, aby mne nějaká kniha tolik oslovila a přiměla k zamyšlení. O sobě, o Vás, o Vaší rodině, o mé rodině, o životě vůbec. Vaše nová kniha pro Vás byla možná jakousi terapií, ale mnoha lidem může přinést poučení, lidem v podobné situaci zase hodně pomoci pojmenovat si své pocity, zbavit se pocitu viny z vlastního domnělého selhání. Hlavně je to ale chytrá knížka, kterou psala chytrá ženská, a která se četla jedním dechem.Díky za ní.
Odpovědět
17.06.2008 11:08:07 Tereza BoučkováKontaktovat
I Vám děkuju za pochvalu. Jsem ráda, že moje knížka oslovuje... chytré ženské! T.B.
Odpovědět
17.06.2008 19:50:42 Anna SkřivánkováKontaktovat
Jak jen mi mohlo uniknout
že v mém rodném krásném jazyce dokáže někdo vyjádřit takovou krásu,/tím myslím že jsem jaksi pominula Vaše ostatní lit. dílo/ to je maličkost, ihned napravím, nicméně Váš -kohout- je pro mne natolik nádherný, že se mně moc slov nedostává, přičemž kromě vyjádření podstaty příběhů jsou nejkouzelnější popisy vnitřních pocitů, ve kterých je nesmírná skromnost, připouštění Vašich omylů, analýza i hodnocení vysloveného i prožitého. to se opravdu podaří jen málokomu, jak ráda bych vykřičela do světa, kterému je ovšem málo pochopitelná atmosféra doby, kterou prožíváme, že máme světovou spisovatelku, nebojím se srovnat Vás s velikány literatury celosvětové, proto si vroucně přeji, aby s vysvětlujícími prology a epilogy byla Vaše kniha přeložena do všech jazyků a podobnou euforii jako já mohly prožít miliony čtenářů, mně jste prosvětlila mnoho dnů, dobro, které z knížky sálá si určitě dobude své, Vaše vděčná nemocná i na duši a těle čtenářka v letech, které prožila tak jako Vaši rodiče, na odlehlém ostrově nepochopení, nicméně v těžkém hledání duší spřízněných tak jak tomu bylo ve větších městech
Odpovědět
22.06.2008 19:51:04 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý večer, děkuji za chválu. Nevím, jest,li knížku budou číst miliony, stačí mi, když ti, kteří čtou, čtou se mnou. Je to radost. Zdravím, T.B.
Odpovědět
19.06.2008 22:45:38 Iva JirovskaKontaktovat
rok kohouta
Vazena pani Bouckova, prave jsem docetla Vasi knihu (jednim dechem) bravo! smekam klobouk pred vasi lidskosti a tak vubec srdecne Vase IJ
Odpovědět
22.06.2008 19:52:20 Tereza BoučkováKontaktovat
tereza.bouckova@tiscali.cz
Děkuju pěkně, T.B.
Odpovědět
22.06.2008 17:51:21 Ivana MrázkováKontaktovat
Rok
Dobrý den, paní Boučková. Dočetla jsem Rok kohouta a zcela jsem s Vámi duševně i fyzicky ten rok soucítila. Po dlouhé době jsem se těšila na knihu, a to jich čtu dost.Váš styl je čtivý, svižný a vždy mě dostaly závěry oddílečků - předposlední a poslední věta - to je bum, bum do palice, buď se směju, nebo je to fakt rána. Zkrátka gradace. Přeju už jen to nejlepší jak psychicky, tak jasně fyzicky (záda jsou prevít).
Odpovědět
22.06.2008 19:53:43 Tereza BoučkováKontaktovat
Vám taky pěkně taky děkuju,T.B.
Odpovědět
26.06.2008 10:14:05 Kateřina PetrůKontaktovat
rok kohouta
Dobrý den, po přečtení Vašeho Indiánského běhu jsem přišla o iluze o některých lidech, po přečtení Roku kohouta jsem přišla o iluze o jednom etniku, přesto si neobyčejně ráda přečtu cokoliv dalšího napíšete (zbytečně moc iluzí škodí :o) a znovu budu o Vašich knihách diskutovat se známými, kteří je stejně jako já hltají. Protože jen o silných knihách má cenu diskutovat, děkuji za ně.
Odpovědět
28.06.2008 10:16:10 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobré ráno, jsem ráda, že jsem napsala knihu, která vyvolává diskusi. To je velká pochvala. Hezký den, T.B.
Odpovědět
27.06.2008 17:33:17 jiří beremovKontaktovat
dobrý den
právě jsem dočetl vaší knihu rok kohouta.hustý.vy i váš muž máte můj obdiv a úctu.jestli si vás někdo bude brát do huby,tak dejte vědět.nechám mu zlomit malíček.
Odpovědět
28.06.2008 10:18:31 Tereza BoučkováKontaktovat
Jé, vy jsme mě pobavil, děkuji za galantní nabídku, T.B.
Odpovědět
28.06.2008 02:35:41 Marcela TichaKontaktovat
rok kohouta
Vasi novou knihu jsem precetla behem poslednich dvou dnu na Novem Zelandu,jsem toho plna. Obdivuju Vas a preji hodne energie do psani a vubec vseho, co ted delate.dekuji!
Odpovědět
28.06.2008 10:20:53 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju, teď si zrovna užívám krásných rekací čtenářů... T.B.
Odpovědět
29.06.2008 22:21:39 PetSKontaktovat
Držte se.
Milá paní Boučková,jsem Vaše velká fanynka.Asi máme podobný osud nebo život.Já mám dvě děti adoptované.Míšenku a černouška.Dceru jsme dostali skoro v 1 roce a syna v jeho 3 měsících.Dcera má velké problémy.Je to donquicjotský boj s démeon zvaný citová deprivace.Syn je naprosto v pohodě(zatím)nadaný žák,talentovaný sportovec,milující(milovaný)syn. Četla jsem návazně i rozporuplnou diskuzi k Vašemu rozhovoru pro časopis.Nic si z toho nedělejte.Kdo v tom nežije,ten nepochopí.Když mně kdysi někdo řekl, že adoptované děti v dospělosti dopadnou špatně,taky jsem nevěřila.Nešlo mi si připustit,že to malé černovlasé,černooké živé stvoření budou jednou trápit celou rodinu.Obdivuji Vás,že jste měla sílu se od kluků odpoutat.Já to zatím nedokážu.Ovšem trápím sebe,rodinu,syna.Držím Vám i(nám)palce a přeji hodně sil.P.S.píšete něco nového?Už se těším.:-)
Odpovědět
11.07.2008 18:17:34 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý den, děkuju za psaní! Přeju Vám hodně sil a energie do dalšího života. Budete je potřebovat. Ať se Vád daří vybalancovat vše tak, aby nikdo přiliš netrpěl - je to oříšek... Zdravím Vás, T.B.
Odpovědět
30.06.2008 19:16:25 jitka vacíkováKontaktovat
Vážená paní Boučková.Přes víkend jsem jedním dechem přečetla Vaši knihu Rok kohouta.Obdivuji Vaši vnitřní sílu.Přeji Vám pevné nervy,zdraví a optimismus. J.V.
Odpovědět
11.07.2008 18:21:03 Tereza BoučkováKontaktovat
Ano, vše se postupně lepší, nervy i zdraví. Z optimismu jsem asi navždy vyléčená, ale to nevadí. Hezký den, T.B.
Odpovědět
03.07.2008 16:56:53 Gabriela HrabovskáKontaktovat
deziluze
Vážená paní Boučková, mám velmi ráda všechny vaše knihy,Rok kohouta mi ale vzal dech.Je to nádherně napsaná kniha, ostatně s každou další zvedáte laťku, která je myslím velmi vysoko.Ale nejsem kritik,jen vás mám ráda jako čtenář,co vás vždy čte jedním dechem.Jsem psycholog a jeden z těch,co by vám neporadili.Nemám s podobnou problematikou zkušenosti a netušila jsem, že citová deprivace v dětství může nepáchat takové škody.Nevím, kolik je toho dámo romstvím dětí,psychoanalytici popsali škody, které chybění citové vazby v prvním roce životanapáchá, ale domnívala jsem se, že je lze láskou a odhodláním v adopci napravit.Je pravdou,že dětská traumata léčíme dlouho ještě v dospělosti a že osobnosti s postižením,které mají asi vaši starší synové,do terapie nepřijdou.Nemají tu potřebu něco na sobě měnit,pochopit něco.Ano, slyšíme příběhy šťastných adopcí, právě ony pak vytvářejí dojem až iluzi, že láska je všmocná.Je,ale musí přijít včas. Děkuji vám za nádherný román(a úžasný film, Smrady má moc ráda),obdivuji vaši lásku a trpělivost, se kterou jste všechny své děti vychovávala a za odvahu, se kterou jste šla se svou kůží na trh a pomohla otevřít 13.komnatu naší společnosti.Děkuji.
Odpovědět
11.07.2008 18:27:15 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý den, děkuju Vám za pochvalu knihy. Člověk je asi mnohem složitější tvor, než si všichni myslíme. Třeba se se svými úvahami o nenapravitelnosti citové deprivaci mýlím. Mějte se pěkně, Vaše T.B.
Odpovědět
04.07.2008 00:12:49 MartinaKontaktovat
Rok Kohouta
Vaše kniha mne tak pohltila,že jsem ji přečetla téměř na jeden zátah a to se mi opravdu běžně nestává...dnes jsem ji dočetla a chtěla bych číst dál a dál...musíte být neuvěřitelně silná žena,když jste to všechno zvládla ve zdraví,teda aspon relativním... :) Já bych ty kluky asi dávno přerazila..Můžete být na sebe pyšná,že jste to neudělala..s velkým pozdravem,obdivem a uctou Martina
Odpovědět
11.07.2008 18:29:17 Tereza BoučkováKontaktovat
Za ouctu děkuju, zdravím Vás, T.B.
Odpovědět
07.07.2008 13:41:51 Eva UrbanováKontaktovat
Rok kohouta
Dobrý den, paní Boučková! Přečetla jsem si konečně vaši knihu, možná potřebovala trochu uležet a počkat,až Vám opadnou emoce, aby dostala jinou formu než deníček marností rozkládané manželky a matky v přechodu, ale jistě jste tou ryzí výpovědí potěšila stovky žen. Nedivila bych se, kdyby nejmladší syn po jejím vydání začal taky hulit trávu. Mám ten Váš bulvár na pokračování také ráda, zasmála jsem se na přelomu stran 311 a 312, některé stály každá z jedné strany po boku svého muže. Nemyslím, že vysíláte signál černý nebrat, spíše líné a tupé nebrat. Myslím si, že většina puberťáků v tom lítá, nechce nic dělat a mít se dobře. Většinou z toho vyrostou. Na cigoších jste si sjela mateřský city,a teď máte zase jiné potřeby. Snad jste si vydělala na mříže do oken a táta Vás konečně pozval na návštěvu k sobě domů. Přeju Vám hodně úspěchů ve Vaší tvorbě, nemyslím to ironicky, i když mail možná působí poněkud arogantně. Jsem taky býk ve znamení kohouta, tak co můžete čekat. Přeji Vám krásný den a celé léto! P.S.Hlídáte vnučku nebo byla v románu aspoň nějaká fabulace?
Odpovědět
11.07.2008 18:38:27 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý den, tak jste si knížku konečně přečetla a vyslala ke mně od každého něco - trochu jedu, trochu upřímného přání, trochu ironie, trochu výsměchu. Proč ne? A teď pár odpovědí: Mříže do oken už naštěstí nepotřebujeme, táta mě k sobě nepozval a já to už neřeším, holčička prostředního syna se má čile k světu, ale já k ní žádné pouto necítím. A protože jsem se rozhodla, že už nebudu dělat nic, co mi nejde ze srdce... Mějte se dobře, zdravím, T.B.
Odpovědět
09.07.2008 09:03:30 BlankaKontaktovat
Souhlas
Milá Terezo, moc Vás zdravím a naprosto souhlasím s Vaším názorem na adopci. Pracovala jsem na sociálce a tak přibližně vím jak to vypadá nejen s adopcí rómských dětí, ale také s jejich chováním. Nedovolím si ale na netu psát o konkrétních případech. Pokud by Vás to zajímalo ráda bych Vás kontaktovala na Vašem soukromém emailu. Díky moc za Vaši knihu Rok kohouta. Přečetla jsem ji jedním dechem a to přesto, že mám tři malé děti. Taky to byla po dvou letech na mateřské první kniha, kterou mi nestačilo si jen půjčit. Nutně jsem ji musela mít na stolečku, jako první pomoc při pochybách, jestli jsem ještě normální. Nadchla mě Vaše odvaha psát otevřeně o Vašich pocitech. Myslím si, že ti co Vás odsuzují to dělají právě proto, že sami si nedokáží přiznat a natož otevřeně říci myšlenky, které nejsou zrovna názorem většiny. Držím palce a ještě jednou díky za Vaši tvorbu. Blanka
Odpovědět
11.07.2008 18:44:34 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý podvečer. Děkuju, že jste si mě koupila... Já bych formy náhradního rodičovství jakýchkoli dětí, tedy i romských, nezatracovala, ale měla by existovat nějaká možnost právního řešení, když to dopadne jako u nás. Rodiče jsou v pasti, bojí se reakcí okolí, nemají odvahu věci řešit a vlastně ani neví jak... Tady je asi hlavní problém adopcí, které dobře nedopadnou. Mějte se pěkně, Vaše T.B.
Odpovědět
11.07.2008 20:51:26 janaKontaktovat
rok kohouta
dobrý den, právě jsem dočetla vaší knihu , jde mi mráz po zádech a ještě dlouho na vás budu myslet. rychle taky dokoupím vaše knihy . děkuji . můj obdiv patří vám i vašemu muži
Odpovědět
20.07.2008 20:14:22 Tereza BoučkováKontaktovat
Děkuju Vám, oba jsme potěšení - můj muž i já. Zdravím Vás, T.B.
Odpovědět
15.07.2008 13:43:09 Eva ŠinknerováKontaktovat
Děkuju
Dobrý den, vždycky, když sháním dárky, skončím v knihkupectví. Tentokrát měl být pro sestru a Vaše kniha mě doslova přitáhla sama. Přečetla jsem jí jedním dechem a teď už jen musím sehnat další výtisk. Přiznám se, že jsem dosud nikdy neměla tu potřebu, ale nyní bych moc stála o Váš autogram. Je možné jej získat? Za odpověď a zejména za knihu moc děkuji! S pozdravem Eva
Odpovědět
20.07.2008 20:19:51 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý večer, ráda se Vám do knížky podepíšu,zatím se ale žádná autogramiáda nechystá. Tak nevím... Snad se ozvěte na tereza.bouckova@tiscali.cz a něco vymyslíme. Pozdravení, T.B.
Odpovědět
16.07.2008 10:20:35 RenataKontaktovat
Milá Terezo, nezlobte se, prosím, že Vás oslovuji takto důvěrně, ale mám pocit, že Vás znám už dávno. Právě jedním dechem dočítám ROK KOHOUTA. Jste úžasná. Váš osud poněkud z dálky sleduji už dávno.Moje maminka (letos ji bylo 81 let) a maminka Vašeho muže paní Vlasta byly kamarádky. Scházely se docela často i u nás a předmětem jejich hovorů, jak to tak bývá byly děti, jejich partneři, vnoučata. A tak si moc dobře vzpomínám na zděšení paní Vlasty, když jste se rozhodli k adopci cikánských chlapců i její pozdější okouzlení z těch krásných tvorečků a lásku k nim. Teď Váš osud sleduji prostřednictvím vašich krásných knih. Děkuji Vám za ně. Přeji mnoho úspěchů. Renata Kolmanová
Odpovědět
20.07.2008 20:25:19 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý večer, děkuju Vám za dopis, můj muž by rád věděl, jaké je jméno Vaší maminky... Těší mě, že se Vám knížka líbila, děkuju a pozdravuju Vás i Vaši maminku, Tereza
Odpovědět
23.07.2008 15:32:17 klára burešováKontaktovat
pochvala
všechny vaše knihy jsou skvělé,jen tak dál
Odpovědět
26.07.2008 17:06:25 Drahomíra LiptákováKontaktovat
Rok kohouta
Krásný den. Také jsem knihu přečetla na jeden zátah. Váš film Smradi jsem shlédla se starší dcerou několikrát.Velmi silný příběh a velmi silná kniha,děkujeme.
Odpovědět
26.07.2008 23:31:11 MarieKontaktovat
Díky za lidskost
Vážená paní Boučková, dnes jsem dočetla Vaši knihu Rok kohouta a musím Vám vyjádřit můj veliký obdiv. Já sama jsem vychovávala kromě dvou vlastních synů i syna mého druhého manžela a také jsem se dožila velkého zklamání a nevděku.Vás moc obdivuji za otevřené a věřím, že naprosto upřímné popsání nelehkého života s adoptivními syny. Děkuji Vám za Vaši knihu a přeji hodně štěstí a radosti z vlastního synka.
Odpovědět
28.07.2008 11:14:01 lenka kožešníkováKontaktovat
rok kohouta
Vážená paní Boučková, to, co je na přebalu knihy mě nejprve trochu odradilo, protože zrovna procházím takovým divným životním období, je mi 46 atd., ale protože už jsem četla Vaši knihu Indiánský běh, tak jsem si řekla, že to zkusím.. Udělala jsem dobře. Vaši knihu teď hltám. Je to úžasná otevřená zpověď ženy mého stáří a moc Vám za ni děkuji. Adopce asi fakt nepodpoří, ale je to dobré vedět, že problémy nemáme samy a trochu nás, teda aspoň mě to nakopne.To jak píšete, že nemáte úspěch, tak mám pocit, když si lidi rádi přečtou Vaše knížky, že to úspěch je. Pište prosím dál, už se těším. Děkuji, Lenka Kožešníková
Odpovědět
29.07.2008 01:49:53 TEREZA MELICHAROVÁKontaktovat
DĚKUJI
Dobrý večer(ráno?),tak jak tak koukám na ty všechny dopisy...napsala jsem to já?-po celou dobu,kdy jsem četla Vaši knihu(Rok kohouta)jsem si říkala-musím paní Buočkové napsat,jak mě to čtení baví,jak si ho(ji-knihu)beru do postele,celý den o tom přemýšlím,brečím(Lukáš...),směju se,dojímám,obdivuji...ale vše už bylo napsáno,tak se tedy jen připojuji-moc děkuji a přeji mnoho štěstí! Mám dvě děti-15 a 11 let-puberta rozkvétá a s ní různé nálady,neshody-zatím v mezích(když si jen vzpomenu na svoji...jen chvilku po jejím ukončení jsem otěhotněla-v 19ti)ale jsou to vlastně maličkosti ,které mě trápí ve srovnání s vaším bojem.Tak se mějte krásně a přeji Vám at vše dobře dopadne.T.M. P.S.tenhledopisje můj druhý v životě,kdy jsem psala někomu -koho vlastně neznám(a přitom je to známá osobnost)-ten první jsem napsala panu V.Komárkovi po návštěvě jeho výstavy(bylo mi 15 let)...
Odpovědět
04.08.2008 20:35:53 Tereza BoučkováKontaktovat
DÍKY VŠEM!
Moc děkuju všem, kterým jsem ještě za krásné vzkazy nepoděkovala. DĚKUJU!
Odpovědět
05.08.2008 12:09:54 HankaKontaktovat
Rok kohouta
Milá Terezo, nejsem sice matkou romského dítěte, nicméně snažím se dát jim city(a zhusta i materiální zabezpečení..)ve své školní třídě(fakt je mám ráda, věřte nevěřte)...ale všechno marno!.. stejně mě okradou, kdykoli je příležitost...jednou ručkou přijímají dáreček k ježíšku(často jejich jediný) a druhá je v mé kabelce, psacím stole, kapse....tak jsem ráda, že to někdo napsal veřejně..je to povahový rys tohoto etnika-prostě kradou bez pocitu viny!bez skrupulí.. Děkuji za to, že jste se to nebála napsat! Ale především a v první řadě-za krásný příběh:) Hezký den,Hanka
Odpovědět
07.08.2008 14:19:35 Marie RivolováKontaktovat
----
Paní Boučková, knížku Rok kohouta jsem začala číst v neděli ve čtyři odpoledne a v pondělí ráno o půl sedmé jsem skončila. Tímhle způsobem jsem četla naposled někdy před 25 lety, od té doby ne. Narodila jsem se v roce 1957, jsem Kohout. Adopce mě zajímá jen okrajově(dvě dcery mám za nejspíš nezaslouženou odměnu, bývaly jsme ale v kontaktu s rodinou s adoptovanou romskou holčičkou, byla u nás dvakrát na kratičkých prázdninách). Pamatuju si, jak jsem dostala doporučení na vaši první knížku:Přečti si nejdřív Kde je zakopán pes od P. Kohouta a potom Indiánský běh. Udělala jsem to tak. Vaše knížky jsem od té doby četla všechny, kromě fejetonů - unikly mi, chystám se na ně. Indiánský běh mi někdo nevrátil, ani se nedivím, musím si ho koupit znovu, zvlášť teď. Jo, a nedejte se otrávit. Kdysi dávno, po Indiánském běhu, jsem vás slyšela v rozhovoru v rádiu upřímně říkat něco o tom, jak člověk - matka vnímá jinak, když jí za krk funí dítě vlastní krve a dítě adoptované. V tom okamžiku jsem věděla - předpověděla, jak se na vás vrhnou...a že vás to bude asi provázet i dál, nedají vám pokoj. My, co vám tolik nepíšeme (neradíme, nenapomínáme...), možná o to víc rozumíme. Obdivuju vás. Zdar a sílu. Marie Rivolová
Odpovědět
07.08.2008 21:52:55 Milena VyleťalováKontaktovat
Rok kohouta
Právě jsem dočetla Vaši novou knihu-výborně napsaná,až občas mrazí.Přeji Vám v budoucnu vše dobré.M.Vyleťalová
Odpovědět
07.08.2008 22:33:47 Jára VozábalKontaktovat
smekám
Paní Boučková, máte můj respekt za odvahu. Mnoho lidí by asi nedokázalo dát na odiv takhle niterní pocity a myšlenky, já tedy určitě ne. Doufám, že už se máte lépe a do budoucna přeji, ať radosti a štěstí převládají nad smutkem, tísní a prázdnotou!
Odpovědět
10.08.2008 22:31:12 Marcela ŠevčíkováKontaktovat
Hezký zážitek
Dobrý den paní Boučková,čtení Vaší knihy Rok kohouta byl pro mě hezký zážitek. Moc se těším na Vaše další díla a doporučuji Vás všem známým. Dnes jsem Vás zaslechla v rádiu a byla jsem překvapená, jak milý máte hlas. Děkuji za Vaši knihu,ze které cítím Vaši silnou osobnost a nadhled. Marcela Ševčíková
Odpovědět
16.08.2008 17:55:15 Tereza BoučkováKontaktovat
KRÁSNÉ VZKAZY
Dobrý podvečer, všechny vzkazy si čtu a raduju se, děkuju, T.B.
Odpovědět
17.08.2008 19:04:59 Eva RůžičkováKontaktovat
díky
Milá paní Terezo, život se mi taky mimořádně zašmodrchal, ale v porovnání s Vaším spletencem si člověk uvědomí, že vlastně nebylo až tak zle. O Vaší nové knize jsem věděla, ale koupila si ji až po zhlédnutí TV rozhovoru s H. Pawlovskou. Přečetla ji, jako většina, téměř na jeden zátah. Přestávky jsem měla ve chvílích, kdy jsem potřebovala rozdejchat, jak umíte popsat pocity, které mnohdy sama vnímám, ale neumím reprodukovat. Už jsem poslala sms s doporučením svým kamarádkám -kolegyním/učitelkám/, o nichž vím,že mají také podobné vnímání života, a těším se, až skončí prázdniny a probereme to spolu:)Díky moc a přeji vše dobré. /A z knihovny jsem po letech vytáhla Indiánský běh./ E.R. PS: Jen jedenkrát jste v knize použila slovo TEREZKO a já si po dlouhé době uvědomila, jaké jsem své dceři dala krásné jméno.
Odpovědět
18.08.2008 13:23:32 Jana DvořákováKontaktovat
Pozdrav
Milá paní Boučková, právě jsem dočetla Rok kohouta a musím Vám poděkovat, protože to bylo super, otevřené, autentické, prožívala jsem při čtení tolik pocitů-od naštvání po radost.. a to se mi při četbě dlouho nestalo. Držím moc palce ve Vaší další tvůrčí činnosti i osobním životě. Ještě jednou díky, Jana D.
Odpovědět
18.08.2008 14:07:52 Barbora ZávodskáKontaktovat
Rok Kohouta
Milá paní Boučková, před několika dny jsem dočetla Vaši knihu Rok Kohouta. Jsem nadšená. Kniha mě úplně vcucla, uchvátila, rozbrečela, ale i obohatila ...Máte můj obdiv a přeju Vám hodně sil a energie v boji s větrnými mlýny. S úctou Barbora Závodská
Odpovědět
18.08.2008 22:32:50 Barbora GottwaldováKontaktovat
Dobrý večer,obávám se,že všechno,co po přečtení Roku kohouta cítím,už v předešlých příspěvcích napsáno je :-) Takže jen děkuji a máte můj nesmírný obdiv.Přeji štěstí a hodně sil.BG
Odpovědět
19.08.2008 19:37:36 ZdenaKontaktovat
Poděkování
Vážená paní Boučková, jsem vděčná osudu za to, že jsem si přečetla Vaši knihu Rok kohouta. Nebudu se rozepisovat proč a jak, ale váš příběh mi nesmírně pomohl, ulevil, podpořil mne. Tuto knihu bych zavedla jako povinnou literaturu pro žadatele o adopci, či osvojení. Nesmírně si Vás vážím, také za to, že jste mi dodala odvahu napsat mu jsi přizdisráč! Přeji hodně štěstí, zdraví a úspěchů. Zdena.
Odpovědět
22.08.2008 20:44:38 JarkaKontaktovat
Píšete skvěle,každá žena se v některých vašich pocitech nebo situacích pozná.Barvitě dokážete popsat i prostředí.Opravdu moc se těším na Vaši další knihu,pište dál!
Odpovědět
23.08.2008 16:41:57 Eva PospíšilováKontaktovat
Rok kohouta
knihu čtu jedním dechem a občas to musím rozchodit a vybrečet.Pracovala jsem 6 let v dětském domově.Odešla jsem proto abych se z té marnosti nesesypala a neonemocněla.Kdo nezažil,nepochopí.Stále kolem slyším,nech si své hnusné pravdy.Marně volám,to nejsou mé pravdy,to jsou staré pravdy jako lidstvo.
Odpovědět
28.08.2008 20:00:05 Zuzana M.Kontaktovat
Děkuji
Hezký den paní Boučková, (četla jsem si komentáře Vaší knihy a říkala jsem si, že vše již bylo řečeno, ale nedá mi to a cítím potřebu poděkovat...) dočetla jsem Vaší knihu, po dlouhé době beletrii, která mě bavila od zažátku až do konce. Pracuji v praktické škole (bývalá zvláštní) a úplně chápu některé z vašich pocitů ohledně výchovy romských dětí. Asi jiné kafe to musí být, když tyto děti člověk přijme za své a proto Vám i Vašemu muži skládám vzdušnou poklonu a držím palce, ať už všechny soudní spory utichnou a Vy si vychutnáte zasloužený klid a pohodu, kterou si na 100 procent zasložíte. Moc děkuji, opatrujte se. Zuzana M.
Odpovědět
30.08.2008 23:59:45 Tereza BoučkováKontaktovat
Před půlnocí
se dívám na nové vzkazy a těším se velmi, děkuju, T.B.
Odpovědět
01.09.2008 15:30:26 radkaKontaktovat
rok kohouta
Dobrý den, právě jsem dočetla Vaši knížku a bylo to opravdu přečtené jedním dechem. Obdivuji Vaši trpělivost a sílu. A hned zítra jdu do knihkupectví koupit ještě pár kusů a porozdávat je známým. Musím se přiznat, že vydání pro sebe jsem koupila v antikvariátu, tak ať na mně nejste ztratná. Už se moc těším na další knihu a pospěšte si s ní, dneska je o dobré čtení nouze. Přeju hodně štěstí do života. Radka
Odpovědět
02.09.2008 17:53:48 Hanka DeutschmannKontaktovat
Dobrý den, svůj obdiv pro Vaši sílu a knihu jsem už napsala na vebové stránce Kohouta.Vrtá mi v hlavě jedna otázka,pí Boučková.Proč jste tak urputně hledala svoji identifikaci v dětech a rodině.Při Vašem nadání,proč jste se neuskutečnovala proste silneji v nějakém kult.-polit.konání.podle mne se na dětech život budovat nedá,ty musejí jít vlastní cestou,moje dcera žije od 19let daleko,moje frustrace v cizině mateřství nikdy meřešilo.Myslím si,že se od dětí,jedno jakých,nesmí tolik očekávat.To je zlomí.Pište dál,těším se. Hanka Deutschmann,Stuttgart.
Odpovědět
03.09.2008 12:45:29 Tereza BoučkováKontaktovat
Milá Hanko, když jsem toužila a nemohla mít rodinu, byla jsem uklízečka bez možnosti jakkoli se realizovat. Neměla jsem pas, nesměla jsem nikam, ze všech i amatérských divadel jsem musela odejít... Když jsme si s mužem děti vzali, chtěli jsme, aby z nich vyrostli slušní lidé. Proto ta snaha o dobrý výsledek. Pořád si myslím, že šťastná rodina je víc než nějaký vnější úspěch. A je jedno, jestli jsou děti dospělé a žijí jinde.
Odpovědět
03.09.2008 13:36:15 Moruše LamplováKontaktovat
¨Gratuluji,
Rok kohouta jsem dočetla dnes v 1,58, protože jsem ji musela ráno v 6,41 vrátit cestou do práce kamarádce,s níž jsem o ní - po přečtení ukázky v novinách a náhodném spuštění TV zrovna v okamžiku, kdy jste trpěla pod vtíravými dotazy Haliny P. /myslím, že knihu vůbec nepřečetla/ hovořila. Rok kohouta tak během týdne začne číst už třetí člověk a jsem si jistá, že stejně jako já si ji koupí i další čtenáři, protože těch skoro 350 stránek přečíst během pár dnů nestačí. My dámy a s námi i pánové, kteří chtějí porozumět našim úzkostem, obavám, ambicím i touze po pochvale za činnosti, které v okamžiku svého dokončení mizí nebo se navracejí opakovaně do svého původního stavu. Je dobře, že jste otevřela diskusi o svěřování opouštěných dětí do náhradních rodin. Pokud vím, dříve si dítě prověřená rodina mohla odvézt rovnou z porodnice. Čekací lhůtu = pobyt v ústavu a čekání na souhlas rodičů prosadil silou poslanec Rychetský z důvodu jakési hormony způsobené nesvéprávnosti matky. Absurně však současný nejvyšší právník s touto okolností nepočítá, pokud matka dítěti ublíží. Tam je plně odpovědná. S tou ústavní deprivací jste tak díky románu vynesla problém na veřejnost. Stejné je to s debatou o romské mentalitě, ale to určitě jednou objasní genetika.Tedy v případě, že vědecký argument přežije obvinění z rasismu. Ostatně podobné skluzy hodnot = alkohol, kouření, posléze drogy a s tím spojené lhaní, krádeže i vydírání rodiny spolu s neschopností pracovat a pochopit, že za všechno se v životě nějak platí, mají i ti s vlastními chromozómy stvořenými dětmi. Jejich marné proč slýchám už několik let od svých známých. Je to silná kniha rozměrem, ale i tím, čím se zabývá. Obdivuji vás za přímočarost i odvahu a na ty, kteří klouzají jen po povrchu a zaštiťují se módně pojatými lidskými právy bez odpovědnosti, se vykašlete. Platí jedna z těch vět, jimiž ráda ukončujete jednotlivá témata:..... a rozmazat. A kdyby vám tam v pustině bylo fakt smutno a toužila jste po zcela neznámém názoru, klidně se ozvěte. Já už tohle všechno mám za sebou.
Odpovědět
11.09.2008 21:29:04 Tereza BoučkováKontaktovat
To je radost, číst si tak prima mejl! Až mi bude ouvej, ozvu se, jen nevím, jak se to na tomhle fóru dělá... Zdravím Vás, T.B.
Odpovědět
05.10.2008 15:25:42 RadkaKontaktovat
Dík!!!
Milá Terezo, procházím podobným životním obdobím jako vy (mému synovi je 21, není Rom, je vlastní, vychovávala jsem ho sama, ale to tu není podstatné. Vám se podařilo rozkrýt zoufalství člověka, který víc dává než bere, a nemůže pochopit, že ostatní to tak nemají. Asi se máme těmito zkušenostmi naučit, že čistá láska znamená dávat a nic nečekat, nechtít žit život i za jiné lidi a umožnit jim svobodu rozhodování, i když to může dopadnout špatně. Přeji Vám i sobě velkou vnitřní sílu toto vše ustát, těším se na další témata, kterými nás život obdaří a která Vy jako vnímavá žena jistě zase tak krásně a mistrně popíšete.
Odpovědět
06.09.2008 23:49:21 Alena SedlákováKontaktovat
Díky moc, moc, moc.
Milá paní Terezko Boučková, nejsem schopna teď nic napsat a přece píšu... ( právě jsem totiž dočetla Rok kohouta a emoce se ve mně třískají....) Nejsem spisovatelka, tak to neumím tak skvěle jako vy popsat, co cítím a prožívám, tak to zkrátím - už dlouho mě tak vnitřně nic nedostalo. Díky moc, moc, moc. Jsem stejně stará ženská a vychovávám tři děti (sice vlastní, ale i tak jsem někdy na dně z nedorozumění, nepochopení a lhostejnosti) a tak mně ve Vaší knížce bylo ledacos moc blízké. Přeju spoustu inspirativních nápadů do notebooku, a přemíru drobných všedních radostí. Alena S.
Odpovědět
11.09.2008 21:31:07 Tereza BoučkováKontaktovat
Dobrý večer, nápady se zatím nehrnou, ale třeba něco přijde. Díky za pěkný vzkaz, T.B.
Odpovědět
16.09.2008 17:39:03 IRENA ŠŤASTNÁKontaktovat
DEKOVNE INFO
PANI BOUCKOVA, ZDRAVIM VAS A CHCI JEN PODEKOVAT ZA CTENI, KTERE JSTE VYDALA - ROK KOHOUTA; JSEM PUL ROKU NA MATERSKE A VASE BYLA 1.KNIHA, KTERA ME VYTRHLA Z REALITY A DOSTALA DO REALITY JINE; MAM TOTIZ TAKY JAKO VY DOST VELKE PROBLEMY SE SPANIM + TAKOVE RUZNE PSYCHICKE HALDICKY A NAJEDNOU JSEM VAM KRASNE ROZUMELA A MELA POCIT, ZE TIM I NEKDO ROZUMI MI....ZDRAVI IRENA
Odpovědět
19.09.2008 11:46:10 Miloslava NáhlíkováKontaktovat
zpěv :-)
Paní Boučková,... (zní mi to divně, protože na vás už léta myslívám vždy jako na Terezu, promiňte vlezlost:-), tady jsem se dočetla, že všechno co jsem vám chtěla napsat o vaší tvorbě, najmě o poslední knize, už sem mnoho-x napsali jiní, proto přidám jen toto: Díky vám si už cca měsíc zpívám denně z plných plic Pusť vsegdá búdět sólnce,....., díky téhle hrůze našeho mládí jsem snad skutečně omládla a dokonce se naučila i všechny sloky! Až vám bude ouvej, doporučuji najít si na PC video se zpěvem téhle nesmrtelné písničky (zpívají to malí Rusáčkové), pookřejete. Velmi zdravím z K. Varů, M. Náhlíková
Odpovědět
21.09.2008 19:15:25 martina Vitáková roz. PoslušnáKontaktovat
Poděkování a pozdrav
ahoj, Terezo, troufale tě oslovuji křestním jménem, jelikož jsme si kdysi tykali, to, když jsem chodila s Radkem Hánou...mám na klíně svoji dceru, která mi ustavičně sahá do klávesnice, snad se budu moct soustředit na smysluplnou zrávu. všechny tvé knihy, které jsem četla, se mi líbily, ale kniha Rok kohouta jakoby vynikala svoji jinakostí. Působí na mě překvapivě klidem, vyrovnaností, přes velice trnitou cestu životem, kterou jsi doposud prošla. Máš totiž zkušenost, kterou jsi asi měla mít, věřím tomu, že každá věc v životě má svúj smysl, je nám dána proto, abychom se něco naučili a k něčemu došli. Přeze vše, co se mi v životě děje, mám skvělé manželství a hodné děti, se kterými je také někdy kříž, ale vím, o kolik jednodušší je jejich výchova, když mám v manželovi oporu a klidné jednání. Téměř všechny názory na politiku, filmy, úvahy o kultuře, které popisuješ v knize, jsou překvapivě téměř totožná s mými.Všechno v životě se dá zvládnout, když, podle mé milované Zity Kabátové si vše připouštíš pouze do výše pasu. Jedna chytrá osoba mi sdělila, že v rodině nejdůležitější je vztah manželů a pak teprve vztah k dětem. dlouho jsem na to nemohla přistoupit, teď to pomalu chápu. Ve tvém životě jsi vykonala za dvacet let života tvých dětí pro ně víc, než by měly kdekoliv jinde, dali jste jim krásné dětství a už to je asi vše důležité, co mělo být vykonáno. Ach Bože, to psaní je tak krkolomné, když člověk chce vyjádřit smysluplnou myšlenku, aby nezněla pateticky. Mám zkušenost, že se vše dá přežít, když máš oporu v manželství. každý den odvahu, podle vzoru mého milovaného Evalda Schorma. Život je čaroděj, měj se hezky a těším se na další tvoji tvorbu. Martina Vitáková roz. Poslušná
Odpovědět
24.09.2008 15:09:43 Tereza BoučkováKontaktovat
Milé - Ireno, Miloslavo a Martino, děkuju za vzkazy, přeju hodně radosti a na tebe, Martino, vzpomínám. Jsem ráda, že se ti tak dobře daří.T.B.
Odpovědět
25.09.2008 10:01:20 Irena ZolotarováKontaktovat
RK
Díky, díky, díky dodnes jsem byla převědčená, že mám hrozné trápení s dcerou/vlastní/, po přečtení Vaší knihy Rok kohouta, zjišťuji, že to není tak hrozné. Je k nepochopení jak ti, kterým jsme dali tolik citu nám oplácejí. Moje matka vždy říkala:\ oni ti to tvoje děti vrátí\, že to bude taková pecka, to jsem si nemyslela.
Odpovědět
25.09.2008 12:18:20 martina Poslušná-VitákováKontaktovat
Odpověď odpovědi
Terezo, jsem ráda, že si čteš odpovědi, dnes jsem dočetla tvoji knihu a líbila se mi ze všech tvých knih nejvíce. I já vím, co je nekonečné čekání nna tatínka mých dětí doma, neboť dnes uživit rodinu je tak těžké a vmísit do toho své zájmy ještě těžší, pro oba. Jen chci dodat, abyste se nenechali otrávit okolím, blbými zakomplexovanými lidmi, co si nezkusili mít osvojené děti. Herec Dušek ve svých hrách s indiánsko-šamanskou tematikou jednou řekl:...udělal to v té dané chvíli tak nejlépe, jak uměl a mohl. A to je tak. Každý koná tak nejlépe, jak může a nikdo nechce vychovávat své děti špatně. Ale rodičovství, tak, jako partnerství se nikde neučí. Sami se dospělí učí za pochodu a někdy přímo za letu a poučení přichází se zpožděním. I já, teoreticky vzdělaná v pedagogice dělám elementární chyby, za které si pak nadávám. Můj oblíbený autor J. Uwe Rogge ve své knize Děti potřebují hranice píše: kdo chce vychovávat bezchybně, plete si výchovný vztah s vrcholovým sportem. Vědomí toho, že člověk může udělat chybu, zbavuje tíže. Porážky jsou dary, ze kterých se mohu učit. Ale to ty víš. Pozdravuji též manžela, v knize jmenovaného Marka a přeji klidnější čas nervů a neklidnější čas tvůrčí práce, jen tak dál. Opět (!) Martina Vitáková, roz. Poslušná.
Odpovědět
25.09.2008 22:15:10 Martina Vitáková-PoslušnáKontaktovat
Post scriptum
P.S. Terezo, kdybyste se někdy nudili, zajistím vám místa na vystoupení starojazzové kapely The Hottentots orchestra (možno navštívit i stránky)která hraje staro Jazz z poloviny třicátých let. Rádi vás tam uvidíme. Mějte se. Martina Vitáková, opět a snad naposled.
Odpovědět
28.09.2008 12:11:16 Tereza BoučkováKontaktovat
Martino, díky, někde se ozvu. Teď toho mám moc. Tereza
Odpovědět
26.09.2008 10:11:12 Irena M.Kontaktovat
Nekonečné diskuze o adopcích
Dobrý den paní Boučková. Četla jsem Vaše knihy (velmi zdařilé) a sleduji nekonečné tanečky, které se rozvířily kolem Vašich názorů na adopci. CHci Vás jen pozdravit, vyjádřit pochopení a popřát hodně síly. Celá ta medializace musí být pro Vás i celou rodinu nesmírně náročná a vysilující. :-(
Odpovědět
26.09.2008 13:22:46 KateřinaKontaktovat
Dysfázie
Dobrý den, paní Boučková, vzhledem k tomu, že sem na tu diskusi zřejmě chodíte, mám jednu technickou poznámku, i když dnes je to už asi jedno. Podle Vaší knihy i podle rozhovorů, které dáváte, si myslím, že Váš prostřední syn, tedy Lukáš, má nerozpoznanou vývojovou dysfázii. Dysfázie je vývojová porucha stejně jako třeba dyslexie, je vrozená, ale některé její druhy - expresivní dysfázii - může zavinit i citová deprivace v raném dětství. Dítě může i mít i poruchu pozornosti, která často specialisty svádí na nepravou kolej a diagnostikují ho jinäk. Co to znamená? Dysfázie je porucha řečového centra, souvisí s motorikou (děti mohou být jako hrom do police), prostorovou a časovou představivostí, děti špatně kreslí - ale hlavně mají velké potíže se řečí, její stavbou (dělají gramatické chyby), krátkodobou pamětí atd. Dysfázie může být expresivní - dítě rozumí, ale špatně se vyjadřuje, nebo receptivní - dítě ani nerozumí pojmům, většinou však bývá smíšená. Takové dítě však stejně jako u dyslexie nemusí mít porušený intelekt (neverbální vnímání) a pokud není mentálně retardované (pozná to jen specialista na dysfázii), nepatří ani do zvláštní školy (stejně jako tam nepatří dyslektik). Dysfázie má ten hlavní problém, že je v České republice málo specialistů a běžný psycholog ji ani nepozná, řekne, že Vaše dítě má LMD, protože je to pro něj jednodušší a budete chodit k němu (dysfázii léčí specializovaní logopedi). Dá se s ní však hodně pracovat a u té expresivní jsou ty prognózy i docela dobré. Ani ta receptivní však není zcela bez šance... Píšu to proto, že se mi zdá, že to u Vašeho syna bohužel před osmnácti lety nikdo nepoznal - ovšem plést si pojmy (paprika - okurka), komolit slova, nerozumět napsanému textu - to jsou tak typické příznaky, že je to skoro trestuhodné, že si toho nikdo nevšiml (ovšem tehdy to také možná nikdo ani neznal...) Nevím, jestli to něco mění, ale chtěla jsme Vám to říct.
Odpovědět
28.09.2008 12:21:23 Tereza BoučkováKontaktovat
Dysfázie
Milá Kateřino, četla jsem vaši diagnózu (na dálku a bez osobního kontaktu!) našeho adoptivního syna už na jiných www. stránkách. Mohu vás ujistit, že jsme s kluky prochodili množství odborníků (včetně logopedie),ORL, psychologů, neurologů, psychiatrů. Vždy jsme se dlouho radili, než jsme nějaké řešení přijali. Výsledek šetření našeho prostředního syna byl nakonec tento: diagnostikovaná porucha osobnosti + zcela podprůměrná inteligence. Jinak vám přeju - pokud jste to vy, kdo mi vyčítá, že ničím životy dalších rodin s adoptovanými dětmi tím, že říkám SVOJI zkušenost, aby VAŠE zkušenost byla jiná a lepší. Ale většinou se vše ukáže až kolem pubertálnío věku dítěte. Do té doby se dá leccos zvládnout, ovlivnit. Hodně štěstí, T.B.
Odpovědět
28.09.2008 12:13:48 Tereza BoučkováKontaktovat
Milá Ireno, díky za podporu. Ty anonymní diskuze už nečtu. Sprosťáctví a urážky, schované za přezdívky, jsou bezcenné. Zdravím, T.B.
Odpovědět
27.09.2008 16:09:22 HelenaKontaktovat
Rok kohouta
Dobrý den paní Boučková.Jsem matka,co adoptovala dva romské kluky (12a16) a je ve stejné situaci co jste si prožila Vy.Dnes se mi dostal do rukou článek z Lidových novin -Terezina volba a byl pro mě velkým potěšením.Byla jsem zoufalá,plná otázek, kde jsme udělali chybu... V pondělí si jdu hned koupit vaši knihu.Jen to co jsem se dočetla v článku,je naprosto stejné jako u nás.Děkuji Bohu za povzbuzení a Vám za odvahu veřejně otevřít své srdce.Protože,kdo si to neprožil,tak ani není schopný uvěřit a pochopit.Díky Helena
Odpovědět
28.09.2008 12:23:40 Tereza BoučkováKontaktovat
Držte se! Zdravím vás, T.B.
Odpovědět
02.10.2008 08:29:43 Elvíra AdamíkováKontaktovat
Rok kohouta
Dobrý den paní Boučková, přestože jsem ještě knihu Rok kohouta nedočetla (jsem asi v polovině), snažím se co nejrychleji dojít až na konec. Nechci ale nic uspěchat. Každá věta je prostě hluboký zážitek a popravdě velice inspirující. Děkuji Vám za Vaše dílo. E. Adamíková
Odpovědět
Zobrazit celou diskusi >>

Spisovatelé - další otázky

Tereza Boučková 9058 - Tereza Boučková videa
317 bodů
Přidat hlas diskutovat
105
Detail osobnosti
Česká spisovatelka, scénaristka a publicistka. Je dcerou spisovatele Pavla Kohouta. Vystudovala gymnázium, poté podepsala Chartu 77 a mohla pracovat pouze jako úklízečka,..
Zdeněk Mahler 9162 - Tereza Boučková videa
49 bodů
Přidat hlas diskutovat
6
Detail osobnosti
Spisovatel, scénarista, literát. Vystudoval gymnázium a filozofickou fakultu UK. Pracoval v čs. rozhlasu přednášel na AMU a pracoval také na ministerstvu školství. Od ro..
Eugen O´Neill 9832 - Tereza Boučková videa
30 bodů
Přidat hlas diskutovat Detail osobnosti
Americký dramatik, čtyřnásobný nositel Pulitzerovy ceny a nositel Nobelovy ceny za literaturu za rok 1936. Narodil se v herecké rodině. Krátce studoval práva na univerzit..
Daniela Fischerová 9787 - Tereza Boučková videa
27 bodů
Přidat hlas diskutovat Detail osobnosti
Dramatička, scénáristka, spisovatelka. Vystudovala scénáristiku a dramaturgii na FAMU. Od druhé poloviny 70 let se věnuje tvorbě pro děti. Napsala také několik rozhlas..
Ivan Kraus 9521 - Tereza Boučková videa
26 bodů
Přidat hlas diskutovat
2
Detail osobnosti
Český spisovatel, herec, dramatik a loutkoherec. S divadlem začal již během základní vojenské služby jako mim v kabaretu. Během šedesátých let pracoval v několika malých ..
Josef Škvorecký 8588 - Tereza Boučková videa
24 bodů
Přidat hlas diskutovat
1
Detail osobnosti
Český spisovatel, esejista, patří k významným poválečným prozaikům. S manželkou Zdenou Salivarovou založil v Torontu exilové nakladatelství:Sixty-Eight Publishers. Od ro..
Viktor Fischl 9775 - Tereza Boučková videa
24 bodů
Přidat hlas diskutovat Detail osobnosti
Český, židovský básník, prozaik, publicista a diplomat. Vystudoval sociologii a práva na Karlově Univerzitě. Působil jako redaktor, přispíval do Československého rozhlas..
Viola Fischerová 9788 - Tereza Boučková videa
22 bodů
Přidat hlas diskutovat Detail osobnosti
Česká básnířka a překladatelka. Vystudovala slavistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.Pracovala jako redaktorka v Československém rozhlasu. V roce 1968 odešla ..
přidat profil můj profil

Založit účet Heslo
 
Wallpapers | RSS čtečka | Webové stránky | Online hry | Psi | Osobnosti | Auta | Srandičky.biz | Motorky | Fonty | Elektro | RSS | Auta | Wallpaper search | Překlepy | Letadla | Online hry zdarma | Sportovní hry | Dovolená Řecko | Dovolená, zájezdy | Webhry | Citáty | Texty písní | Závody | Dětské hry | Repliky zbraní | Dráček.cz | Dětský bazar | Legáček.cz | Darovánek.cz | Horoskopy,horoskop | Notebooky | Bazar , autobazar | Auto-Exner | Chorvatsko apartmány | TIXIK.com | Mapy | Pneumatiky ABA | Ubytování v Chorvatsku | Dětské knihy.cz | Encyklopedie knihy | Levny-knihy.cz | Dveře, zárubně | Torent download | Parfémy | I-pujcky.com | Madrid | Bitky.net | Pocitacove-hry.net | Obrazky-tapety.com | Muži | Celebrity | Lyzovani.cz | Levné lyže | Recepty,horoskopy | Auto,auta | NaKole.cz | Chorvatsko | Řecko | Bulharsko | Turecko | Slovensko | Myway.cz - cesta k vaší dovolené | Dveře | Parfémy | České celebrity |

© 2008 Kontakt | Developers API | Partneři | Webmap